مرکز خدمات مشتریان:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
سه شنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۶
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۲۹۳۱
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس بازار سرمایه
اجتناب از هرگونه تصمیمی که به بازار سرمایه لطمه زند

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به زمزمه هایی در مورد افزایش سود سپره بانکی:

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:هرگونه تصمیمی مانند افزایش نرخ سود سپرده و یا قیمت های دستوری حتماً برای بازار سرمایه مخرب است و باید از آن اجتناب شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به زمزمه هایی در مورد افزایش سود سپره بانکی:
 
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ محمدرضا پور ابراهیمی داورانی با تاکید بر اینکه ابزارهای مالی دربازار سرمایه و بازار پول به طور موازی مدیریت شود، گفت: اینکه ما در یک بازار تصمیمی بگیریم که به بازار دیگر صدمه بزند قابل قبول نیست و بدون شک آنچه که امروز باید مورد توجه باشد، تقویت تولید در کشور است.

وی با اشاره به اینکه تقویت تولید در کشور باید مد نظر باشد، اظهار کرد: امروزه جایی که می‌تواند عملیات واقعی اقتصاد را پشتیبانی کند، حوزه بازار سرمایه است زیرا اقتصاد واقعی در این بخش است و اقتصاد دلالی در جای دیگری شکل می گیرد.

وی گفت: اگر دولت خواهان نرخ رشد واقعی اقتصادی در کشور است باید به بازار سرمایه توجه کند.

وی با اشاره به مشارکت جمعیت بیش از ۵۰ میلیونی در بازار سرمایه گفت: جمعیت عظیمی در بازار سرمایه ذی نفع هستند و در هیچ کشوری چنین جمعیتی درگیر بازار سرمایه نیستند و پس از توزیع سهام عدالت شاهد این موضوع بودیم که افراد زیادی درگیر بازار سرمایه شدند. بنابراین، هرگونه تصمیمی مانند افزایش نرخ سود سپرده و یا قیمت های دستوری حتماً برای بازار سرمایه مخرب است و باید از آن اجتناب شود.

نماینده مردم کرمان تاکید کرد: توصیه به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این است که تصمیماتی بگیرند که خروجی آن تقویت بازار سرمایه باشد و توجه داشته باشیم تقویت بازار سرمایه کمک به مردم نیست کمک به اقتصاد کشور است چرا که هرکسی که پول خود را در این بازار حفظ می کند از یک واحد تولید پشتیبانی می کند و این واحد تولید برای اقتصاد کشور سود آور خواهد بود.
تعداد بازدید : ۱۵۵
(سه شنبه ۴ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۵:۳۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید