مرکز خدمات مشتریان:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۰
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۲۸۴۵
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس بازار سرمایه

شفافیت و کاهش ریسک، مزیت‌های صندوق‌های چند کالایی

کارشناس بورس کالا؛ شفافیت، کاهش ریسک و هزینه و افزایش امنیت را از مزیت‌های صندوق‌های چندکالایی برای دارندگان این صندوق‌ها برشمرد.

شفافیت و کاهش ریسک، مزیت‌های صندوق‌های چند کالایی
 
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، قاسمی کارشناس بورس کالا در خصوص مزیت‌های صندوق‌های چند کالایی، گفت: در بورس کالا ۹ صندوق کالایی وجود دارد که هفت صندوق مبتنی بر طلا و ۲ صندوق دیگر، صندوق زعفران است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲ صندوق چند کالایی در حال اخذ مجوز از سازمان بورس است، تصریح کرد: دارایی پایه تمام صندوق‌های کالایی مبتنی بر کالاست و این صندوق‌ها باید براساس گواهی سپرده‌های کالایی، قراردادهای آتی کالایی، قراردادهای اختیار معامله و سلف استاندارد موازی شکل گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه صندوق‌های کالایی به طور مستقیم کالای مورد نظر را خریداری و نگهداری نمی‌کنند، افزود: صندوق‌های چند کالایی می‌توانند علاوه بر دارایی پایه‌ای، در گواهی سپرده کالاهای دیگر نیز سرمایه گذاری کنند و به جای یک کالا چند کالا داشته باشند.

قاسمی در خصوص مزیت صندوق‌های چند کالایی هم گفت: این صندوق‌ها برای یک سرمایه گذار، تنوع پرتفو و کاهش ریسک ایجاد می‌کند، همچنین مزیت‌های دیگر این صندوق شامل افزایش امنیت (کاهش سرقت)، کاهش هزینه‌ها (هزینه نگهداری فیزیکی کالا، جابه جای) و ایجاد شفافیت برای دارندگان این صندوق هاست.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: صندوق‌های چند کالایی همچنین این فرصت را فراهم می‌کنند که افراد با خرید یک صندوق همزمان چند کالا را داشته باشند و از مزیت‌ها و آپشن‌های وسیع تری بهره ببرند.
تعداد بازدید : ۱۳۹
(دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱) ۰۹:۵۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید